Uppdatering av bokningssystem tvätt/bastu-tider
Efter veckans problem med våra lås och bokningssystem kommer systemet med bokningar flyttas till en ny server. Det innebär att de som bokar via dator och mobil behöver lägga in nya uppgifter i mobilen/surfplattan för att få åtkomst till systemet. De som använder dator för att boka behöver ange ny sökväg i adressfältet i webbläsaren.
De nya uppgifterna gäller från och med onsdag den 8 oktober 2025.
Under tisdagen den 7 oktober kommer bokningssystemet att vara avstängt på grund av serverbytet och inte tillgängligt för alla medlemmar.
OBS att nedanstående kommer inte att fungera innan onsdag den 8 oktober 2025.
Börja på datorn
Enklast att ställa in de nya uppgifterna är att man går loggar in med dator, klicka på den här länken för att komma till den nya adressen för bokningstavlan. Du kommer då till den nya platsen för din bokningstjänst. Spara den nya adressen som ett bokmärke.
Som namn anger man sitt lägenhetsnummer, det tresiffriga numret som finns på utsidan av din lägenhetsdörr. Som lösenord används samma som använts tidigare. Det ursprungliga lösenordet är 123456. Om ni har glömt lösenordet så går det att beställa ett nytt som skickas till er e-postadress som ni registrerat i bokningstjänsten. Nu är det klart att använda bokningstjänsten.
Mobil/surfplatta
Om ni använder mobil eller surfplatta för bokningstjänsten behöver appen Electrolux Vision MOBILE uppdateras. Det går enkelt om ni använder datorn för att göra ändringarna i mobilen/surfplattan.
- Logga in med datorn till portalen
- Välj någon av bokningsportalerna
- Allra längst ner på sidan finns "Använd mobilen för att boka" tryck på den
- Då visas en QR-kod på skärmen som ska användas
- Öppna sedan appen Electrolux Vision MOBILE på din mobil/surfplatta
- Du hamnar nu i ditt konto men kan inte se bokade tider eller boka nya tider innan du ändrar inställningarna för appen
- I menyn väljer du inställningar och väljer Logga ut
- Du bör nu hamna på inloggningssidan
- Tryck på SCANNA QR KOD
- Kameran öppnar sig, rikta denna mot QR-koden på datorns bildskärm
- Nu bör inloggningen gått igenom
Om ovanstående inte fungerar så avinstallera appen Electrolux Vision MOBILE och hämta en ny från Appstore eller Play Butik och följ ovanstående anvisning, förutom punkterna 6 och 7.
Om man saknar dator så måste man registrera in webbadressen manuellt.
- Öppna appen Electrolux Vision MOBILE på din mobil/surfplatta
- Du hamnar nu i ditt konto men kan inte se bokade tider eller boka nya tider innan du ändrar inställningarna för appen
- I menyn väljer du inställningar och väljer Logga ut
- Du bör nu hamna på inloggningssidan
- Ovanför Användaruppgifter finns + Webbadress som du tuschar vid och öppnar.
- Ta bort texten som visas och skriv istället in https://minpassage.se/58118/boka/Api/Mobile/VisionMobile.asmx
- Nu är appen klar att använda
Om ni stöter på problem så vänd er till vår vicevärd så hjälper han er.